LA 700 V2 upgrade rámu

Už se nám to v té naší malé zemi narodilo…

 Úvodem trochu zamyšlení… Čím jsem starší, tím více a rád podporuji české výrobky, nejen v modelářském světě. Na začátek galerie jsem vložil fotku LA 700 V2 a lodě FSR Fazer. Oba tyto produkty vyrábějí čeští výrobci. Za ty dlouhé roky co se známe, myslím vzniklo velmi dobré přátelství, které mi dělá nejen radost. Především jsem jim velmi vděčný za to, že se v naší malé zemi stále najdou lidé jako oni, kteří mají chuť stále něco dělat a vymýšlet, přitom by vůbec nemuseli. Když to tak v kostce shrnu, k lodi Fazer přidám hardware Powerboats.cz, na kterém jsem s kamarádem Honzou dělal téměř rok.  Zmíním českého výrobce ze Zlína, firmu MGM Compro, kde i zde vzniklo velmi dobré přátelství s Martinem a od kterého jsou v obou modelech regulátory, přidáme ještě špičkové prepregové listy od Karla, firmy MS Composit, tak kromě motorů jsou zde tady dva skvěle a fungující celky ryze českého původu. No není to prostě skvělé smile Je samozřejmě věcí každého soudruha, koho chce svými finančními prostředky podporovat, ale já určitě raději podpořím své přátele, než někoho na druhém konci země. Takže moji milí přátelé Tondo, Láďo, Martine, Karle, já Vám za to velice děkuji a velmi si vážím Vaší práce.

Každá věc má svůj čas a tak i LA 700 se dočkalo očekávané změny rámu. Tato změna byla nakreslena již před několika lety a byl udělán dokonce i jeden prototyp. Bohužel z nedostatku času, byl tento projekt odložen. Leden 2021 je nakonec tím správným časem, kdy se LA 700 dočkalo nového rámu. Se starým rámem vlastně nemá moc společného… Nový rám LA 700 V2 má výrazně větší rozměr,  440x210 mm. Je horizontálně rozdělen na 4 bočnice, horní vnitřní a spodní vnější. Hlavní myšlenkou nového rámu bylo posuvné plato (šuplík), aby bylo možné dva šesti články zasunout za sebou. Spodní vnější bočnice jsou velmi prostorné, jak na šířku, tak i na výšku a není zde tedy žádné omezení kapacity. Ve spodní části Láčka se 12S 5000mA ztratí jako jehla v kupce sena smile Přibyly také tři velmi prostorná plata na připevnění komponentů. Další změnou je větší hlavní kolo s modulem 1 a rovným zubem 96Z (není součástí fotogalerie). Velmi potěší pár detailů, které rozhodně stojí za zmínku a je vidět, že výrobce zde přemýšlel. V rámu jsou prvky, které také počítají s případnou havárií, což je při nácviku 3D létání zcela na denním pořádku a tyto prvky určitě ochrání hlavní karbonové bočnice od prasknutí. Prvním prvkem je upevnění vzpěr trubky zadního rotoru. Tyto vzpěry nejsou upevněné na hlavní bočnice, tak jak to bývá u většiny výrobců, ale jsou přišroubované do přidané vylehčené pásnice, která se vkládá pod vnější spodní bočnice. Druhým prvkem jsou lámací držáky kabiny, kde při pádu není namáhaná ani bočnice a ani kabina. Na celém rámu, také přibyly sloupky a je jich celkem 10, což dělá rám velmi tuhý a je tedy předpoklad, že poškození rámu budou minimální. Nový rám je také vybaven v zadní části bezpečnostní přepážkou, kdyby nedbalostí došlo k uvolnění baterií z posuvného plata, aby nevypadly zadem ven. Závěrem ještě drobná poznámka, aby se předešlo zbytečným negativním názorům některých jedinců… Drobná poškození černého eloxu na hliníkových dílech, nejsou způsobeny na straně výrobcem, ale tím, že se jedná pouze o přestavbu několik let provozovaného Láčka a ne zcela nového wink

Setup LA 700 V2: