5.5.2019 Hardware FSR FAZER MMP

Zima byla celkem dlouhá, ale nemyslete si, nezaháleli jsme, dali jsme hlavy dohromady a zde je první vlaštovka, která se přes zimu narodila. Byla by přeci velká škoda, neosadit loď FAZER FSR od českého výrobce MMProducts, českým hardwarem a učinit tak tuto loď ryze českým produktem, navíc hand made :-)

Na stará kolena jsem se rozhodl,  trochu ochutnat 3D kreslení a zase se něco naučit. Těchto pár dílů, jednoduchých tvarů, nebylo naštěstí nic hrozného. Výsledek, se myslím velmi vydařil a nezbývá, než se těšit brzy na vodu.

Jedním z hlavních dílů je samonosná noha pro uložení kormidla, která se zalaminuje do trupu a slouží také jako úchyt karbonového plata nesoucí ostatní komponenty(servo, vypínač, přijímačové aku LiFe 2S 700mA)

Kormidlo se v noze otáčí ve dvou kuličkových, nerezových ložiskách a vniknutí vody zabraňuje vitonové gufero s nerezovnou pružinou a celoživotní trvanlivostí. Šlo by zde jistě použít 10x levnější varinta gufera, jak by většina výrobců jistě použila..., ale tato varianta se po prvních testech ukázala, jako nepřípustná. Gufero velmi rychle zpuchřelo a popraskalo. Nerezová hřídel kormidla po nasunutí zespoda do lodě, je pak zajištěná horním unašečem, do kterého je přišroubovaná karbonová páka. Hardware dále obsahuje dvě nerezová táhla k servu s naválcovaným závitem, 4x kulový čep, 4x plastový kloubek čepu, elektronický vypínač se signalizací stavu nabití palubních baterií, karbonový držák regulátoru, přední  a zadní stahovací držák motoru, karbonová žebra.

Přední držák motoru je vyrobený, jak pro motory LMT 2260-2280, tak i pro levnější varinatu Leoprad 4082 a 4092. To samé zadní držák, který se stahuje na motor zapuštěným šroubem, je k dispozici pro LMT průměr 44mm a pro Leoprad o průměru 40mm. Karbonová žebra jsou také přizpůsobena několika délkám motoru od 82mm do 120mm. Zde byl kladen důraz na umístění motoru co nejníže, aby bylo zachováno těžiště co nejvíce v kýlu trupu. Čelo motoru, je tak umístěné jen pár milimetrů nad nejnižším bodem trupu.

O přenost síly motoru zajištuje nerezová, pevná hřídel o průměru 5mm, uložená v kuličkových ložiskách v nerezové bezešvé trubce 10x1mm a na koncích uložená ještě v kluzných guferech z pertinaxu. Hřídele jsou k dispozici se závitem M4 a nebo pro verzi drive dog 4.75mm a závit M4.

powerboats

E-mail: info@powerboats.cz


Vítám Vás na stránkách Powerboats.cz.

Úvodem pár slov, ke vzniku těchto stránek.
Když jsem se začal zajímat o stavbu lodí, byl jsem nemile překvapen, jak málo je dostupných informací pro nezkušené a začínající modeláře. Proto jsem se rozhodl ke zveřejnění postupu a částečného popisu staveb svých lodí a nejen těch. Nenajdete zde přesné návody na stavbu lodí, neboť vzhledem k improvizaci a individualitě, si každý musí najít svou cestu a vložit do ní své nápady, které do modelářství bezesporu patří. Vzhledem k tomu, že se nevěnuji pouze lodím, ale také 3D létání s vrtulníky třídy 700, najdete zde i nějaké informace o těchto krásných strojích v záložce Heli 3D. Po několika letech, jsem zatoužil po troše adrenalinu a opět se vrátil k rychlím soutěžním letadlům "Hotlinerům", pro kategorie F5B a F5F, tak že zde naleznete i nějaké informace o letadlech s elektro pohonem, stoupajících kolmo až 90m/s. Možná se mnozí budete ptát, proč na stránkách o lodích PowerBoats, jsou mimo jiné i vrtulníky a další... Správa několika webových stránek, by byla časově náročná, proto veškeré úsílí směřuji právě a jen na tyto stránky. Všem Vám přeji mnoho úspěchů nejen v modelářské činnosti.

Petr alias "Petrfox"