5.5.2019 Hardware for FAZER FSR

Zima byla celkem dlouhá, ale nemyslete si, nezaháleli jsme. Dali jsme hlavy dohromady a zde je první vlaštovka, která se přes zimu narodila. Byla by přeci velká škoda, neosadit loď FAZER FSR od českého výrobce MMProducts, českým hardwarem a učinit tak tuto loď ryze českým produktem, navíc hand made :-)

Na stará kolena jsem se rozhodl,  trochu ochutnat 3D kreslení a zase se něco naučit. Těchto pár dílů, jednoduchých tvarů, nebylo naštěstí nic hrozného. Výsledek, se myslím velmi vydařil a nezbývá, než se těšit brzy na vodu.

Jedním z hlavních dílů je samonosná noha pro uložení kormidla, která se zalaminuje do trupu a slouží také jako úchyt karbonového plata nesoucí ostatní komponenty(servo, vypínač, přijímačové aku LiFe 2S 700mA)

Kormidlo se v noze otáčí ve dvou kuličkových nerezových ložiskách. Vniknutí vody pak zabraňuje vitonové gufero s nerezovnou pružinou, s celoživotní trvanlivostí. Šlo by zde použít gufero 10x levnější, jak by většina výrobců jistě použila..., ale tato varianta se po prvních testech ukázala, jako nepřípustná. Gufero velmi rychle zpuchřelo a popraskalo. Nerezová hřídel kormidla po nasunutí zespoda do lodě je pak zajištěná horním unašečem, do kterého je přišroubovaná karbonová páka kormidla. Hardware dále obsahuje dvě nerezová táhla k servu s naválcovaným závitem, 4x kulový čep, 4x plastový kloubek čepu, elektronický vypínač se signalizací stavu nabití palubních baterií, karbonový držák regulátoru, přední a zadní stahovací držák motoru, karbonová žebra, nezerový drive doc včetně dvou podložek.

Přední držák motoru je vyrobený jak pro motory LMT 2260-2280, tak i pro levnější varinatu Leoprad 4082 a 4092. To samé zadní držák, který se stahuje na motor zapuštěným šroubem, je k dispozici pro LMT průměr 44mm a pro Leoprad o průměru 40mm. Karbonová žebra jsou také přizpůsobena několika délkám motoru od 82mm do 120mm. Zde byl kladen důraz na umístění motoru co nejníže, aby bylo zachováno těžiště co nejvíce v kýlu trupu. Čelo motoru je tak umístěné jen pár milimetrů nad nejnižším bodem trupu.

Přenost síly motoru zajištuje pevná nerezová hřídel o průměru 5mm. Hřídel je uložená v kuličkových ložiskách, v nerezové bezešvé trubce 10x1mm a na jednom konci, pod lodí, ještě v kluzném pouzdru. Hřídele jsou k dispozici se závitem M4 a nebo pro verzi drive dog 4.75mm a závit M4.

Pokud dlouhodobé testy prokáží, že kuličková ložiska budou mít malou životnost, bude od osazení ložisky upuštěno a hřídel bude uložena pouze ve dvou kluzných pouzdrech.